W dniu 14 października br. Powiat Wałbrzyski przy udziale Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego, zorganizował szkolenie obronne pn. „Akcja Kurierska Administracji Publicznej”. Warto przybliżyć czym jest akcja kurierska. Jest to zorganizowany przez organy administracji publicznej system doręczania dokumentów powołania adresatom, którymi są najczęściej żołnierze rezerwy lub osoby, na których nałożono obowiązek świadczeń na rzecz obrony np. przedsiębiorcy posiadający decyzje o przeznaczeniu do wykonania określonych świadczeń w razie mobilizacji lub w czasie wojny.
Szkolenie dla pracowników Starostwa Powiatowego oraz pracowników Urzędów Miast i Gmin Powiatu Wałbrzyskiego przeprowadzili przedstawiciele z Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego, Wojskowej Komendy Uzupełnień oraz Policji.
Uczestnikom szkolenia przedstawiono m.in. zasady organizowania i prowadzenia akcji kurierskiej w powiecie i gminie, ochronę informacji niejawnych w realizacji zadań obronnych, warunki bezpieczeństwa podczas doręczania dokumentów powołania oraz zasady opracowywania planów akcji kurierskiej.